Každý automobil má riadiaci počítač motora, ktorý správne riadi dávkovanie paliva, uhol predstihu zapaľovania a plniaci tlak. Všetky parametre zodpovedné za všetky podmienky rýchlosti a zaťaženia sa zapisujú do tzv mapy. Mapy vo forme viacrozmerných tabuliek majú hodnoty, ktoré riadia napr. prvky systému zapaľovania a vstrekovania. Vo väčšine ovládačov sú tieto mapy uložené v programovateľných pamäťových čipoch EPROM, všeobecne známych ako CHIP, a teda pod menom chiptuning. 90% automobilov vieme upraviť bez mechanického zásahu do riadiacej jednotky a to cez OBD pripojenie.
Je to vhodná zmena údajov v mapách, ktoré spôsobujú zmeny v činnosti mechanických prvkov, čo má za následok zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu.
Ak chcete zmeny v produkte, musíte najskôr stiahnuť sériový program (mapy) z ovládača motora, potom podstúpiť proces úpravy v špeciálnom editore máp a potom previesť program späť do ovládača motora. Programovanie jednotky sa vykonáva pomocou diagnostického konektora alebo programovaním pomocou programátora BDM.
Najdôležitejšie je, aby sme ku každému modelu automobilu, a dokonca aj k roku, pristupovali jednotlivci. Vieme, čo si v danom automobile môžete a musíte dovoliť. Upravujeme automobily s veľkou bezpečnostnou rezervou bez toho, aby sme vystavili motor nadmernej námahe.
Fázy úpravy
diagnostika
meranie výkonu
programovanie
meranie výkonu
Pred úpravou je každé auto skontrolované na diagnostických zariadeniach počas dynamických testov, vďaka čomu sa môžeme uistiť, aký je technický stav motora.
Merania výkonu pred úpravou tiež ukazujú účinnosť motora. Diagnostika motora + meranie výkonu pred a po úprave.